Wielu właścicieli i zarządców hoteli miejskich, kurortów, hoteli konferencyjnych i wysokiej klasy hoteli biznesowych z terenów wiejskich dodaje luksusowe Spa do swojej nieruchomości. Dlaczego?
Ponieważ przez dodanie spa do hotelu tworzą przewagę konkurencyjną oraz wzbogacą wrażenia z pobytu u gości. Dodatkowo generują dodatkowych strumieni dochodów i podnoszą wartości nieruchomości.
Ale niestety zauważamy, że w większości przypadków spa jest niewykorzystane lub nawet puste. W związku z tym stanowią w hotelach często dodatkowy czynnik kosztowy, a nie dodatkowe źródło przychodów.

Program SPA musi być zarządzany w sposób bardziej strategiczny!


Podobnie jak pokoje hotelowe, tak i pokoje gościnne znajdują się w okresie dużego i małego popytu. Na etapie wysokiego popytu często można zobaczyć bardziej opłacalne zabiegi muszą być zablokowane dla gości, ponieważ sala zabiegowa jest zarezerwowana na zabieg o niskiej rentowności lub kilka krótkich zabiegów.
W związku z wahaniami popytu oraz łatwą identyfikacją okresów wzmożonego i wysokiego popytu, hotelarze mają duże możliwości generowania dodatkowych przychodów i zysków poprzez wdrażanie technik do swoich produktów spa, podobnie jak optymalizacja przychodów z pokoi hotelowych.
Pamiętaj, że tutejsze spa to nie tylko sposób na dodanie wartości hotelowi i zwiększenie komfortu gościnnego. Kluczowe znaczenie ma generowanie dodatkowego strumienia przychodów.
Nawet jeśli hotelarze stosują taktyczne techniki cenowe, takie jak pakiety spa, zniżki, zabiegi 2×1, prezenty itp., aby spróbować sprzedać gabinety zabiegowe w okresach niskiego popytu, bardzo niewielu z nich opracowało strategię, która pozwala na zgrupowanie tych technik w ramach polityki Zarządzania Przychodami.
Większość uzdrowisk sprzedaje swoje zabiegi na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”. Zarządzanie przychodami pomoże hotelom wellness przyciągnąć dodatkowych klientów w okresach niskiego popytu dzięki atrakcyjnym ofertom zabiegowym oraz rosnącym przychodom i zyskom w okresach silnego popytu dzięki strategiom optymalizacji.
Podczas różnych szkoleń z zakresu zarządzania przychodami z działalności spa, zauważyliśmy bardzo percepcyjne podejście i otwartość na te pomysły. Zauważyliśmy jednak również, że kierownictwo hoteli i uzdrowisk stanęło przed wyzwaniem rozpoczęcia działalności. Podczas burzy mózgów na temat możliwości zarządzania przychodami ze spa doszliśmy do porozumienia ze specjalistami, którzy są kluczem do sukcesu w stosowaniu zarządzania przychodami z działalności spa:
Analiza wkładu: Skąd pochodzą Twoje dochody? Które zabiegi są dla Państwa bardziej opłacalne? Jaka jest waga wkładu zabiegu w całkowite dochody hotelu? Masz powody, aby sprzedawać na przykład 30-minutowy masaż?
Zarządzanie wydajnością: Jaki jest okres, w którym dochody są najwyższe? Które z tych zabiegów są najrzadziej sprzedawane? Który dzień tygodnia cieszy się większym popytem?
Dodatkowa kontrola sprzedaży: Czy oprócz zabiegów można nakłonić klienta do zwiększenia wydatków na produkty, prezenty i akcesoria? Czy posiadasz odpowiedni system do śledzenia dodatków według typu klienta? Czy Twój zespół jest przygotowany do sprzedaży?
Zarządzanie kosztami: Jak lepiej kontrolować koszty? Jak skrócić czas między zabiegami? Jak promować zabieg z wyższą opłacalnością?
Pomożemy Ci zarządzać tymi czterema elementami, a tym samym pozwoli Ci zwiększyć dochody generowane przez centrum spa. Podobnie jak w przypadku zarządzania przychodami z pokoi hotelowych, będziesz musiał tworzyć raporty, które pomogą Ci podejmować lepsze decyzje dotyczące strategii cenowej i strategii sprzedaży w uzdrowiskach.

Więcej informacji na stronie: http://www.hotel-nekla.pl/